План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в КЗ "Харківський дитячий будинок "Родина" ХМР"
на 2020/2021 навчальний рік

№ з/пНазва заходуЦільова аудиторіяТерміни виконанняВідповідальний
Інформаційно-профілактичні заходи
1.Семінар «Безпечне оточення. Маски булінгу»Педагоги закладуВересеньПрактичний психолог, заступник директора
2.Розробка порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом»Педагоги закладуЖовтеньПрактичний психолог, заступник директора
3.Вивчення законодавчих документів, практик протидії булінгу (цькуванню)Педагоги закладуВересень – ЛистопадДиректор, практичний психолог
4.Розробка пам`ятки «Маркери булінгу»Педагоги закладуГруденьПрактичний психолог
5.Обговорення питання протидії булінгу на загальних батьківських зборахБатьки вихованцівТравеньПрактичний психолог, вихователі груп
6.Інформаційна робота через сторінку на веб-сайті закладуБатьки вихованцівПротягом рокуПрактичний психолог
7.Робота з попередження випадків булінгу (контроль)Колектив закладуЩоквартально, в разі необхідностіДиректор
Психологічний супровід
1.Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в дитячому колективі.ВересеньПрактичний психолог
2.Діагностування рівня напруги, тривожності в дитячому колективі: - спостереження за міжособистісною поведінкою вихованців закладу; - опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; -психологічні діагностики емоційних станів вихованців.Усі категорії учасників освітнього процесуПротягом рокуПрактичний психолог
3.Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна роботаУсі категорії учасників освітнього процесуПротягом рокуПрактичний психолог
Формування навичок дружніх стосунків у вихованців закладу
1.Створення безпечного освітнього середовища, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, занять, прогулянок та вільного часу вихованцівВихованці закладуПротягом рокуВихователі
2.Перегляд мультиплікаційних та кіно стрічок відповідної спрямованостіВихованці закладуПротягом рокуВихователі, практичний психолог
3.Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Стоп булінг»Вихованці закладу, батькиЛистопадВихователі, практичний психолог

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти

1. При встановленні факту або підозрі на наявність булінгу (цькування) батьки, законні представники дитини, вихователь, сама дитина або інші учасники освітнього процесу повідомляють про це адміністрацію закладу освіти.
2. Керівник закладу освіти, отримавши заяву про випадок боулінгу (цькування), невідкладно реагує на представлені факти:
2.1. Приймає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.
2.2. Наказом по закладу освіти створює комісію з розгляду випадку булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вжиття відповідних заходів реагування.
3. Результати службового розслідування викладаються в акті.
4. У разі підтвердження факту булінгу (цькування), адміністрація закладу освіти повідомляє поліцію.
5. Рішення комісії реєструється в окремому журналі та доводиться до відома постраждалого.
6. Адміністрація закладу забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг учасникам освітнього процесу, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування).

Процедура подання учасниками освітнього процесу заяв про випадки булінгу (цькування)

Педагогічні працівники зобов’язані повідомляти керівництво закладу дошкільної освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).
Учасником освітнього процесу (педагогічні працівники, батьки) на ім’я керівника освітнього закладу подається заява про випадок цькування.

21.02.2019 у дитячому будинку «Родина» відбувся навчальний семінар «Стоп-булінг» для педагогічних працівників.

Кiлькiсть переглядiв: 39